Wednesday 23 January 2013

ஜ۩۞۩ஜ 12 Rabiul Awal ஜ۩۞۩ஜ

12 Rabiul Awal tahun Gajah 
Bismillahirrahmanirahim

 آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ


آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ


آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ

hmm, rindu pula mau ikut Sambutan Maulidurrasul ylaa skOlah kat 'saint' xda bt pun majlis mcm ne :( 5thun daa x jOin..hUuuu~ xpa laa, Insya Allah nnt ada laa rezeki jOin Sambutan Maulidurrasul ne wlupun d tmpat yg bbeza :)



Tanamkan azam dalam diri kita agar kita dapat mempelajari hadis, mengamalkan sunnah dan menyampaikannya kepada orang lain. InsyaAllah, dengan memulakan langkah pertama ke arah kebaikan, insyaAllah, Allah akan memudahkan langkah seterusnya agar kita dapat berusaha mengamalkan ajaran Nabi s.a.w. keseluruhannya.

Mari laa kita sama-sama memperingati sejarah perjuangan Rasulullah S.A.W.. Semoga kita dapat menjadikan Maulidurrasul sebagai suatu perubahan dalam diri kita untuk mengamalkan sunnah Baginda S.A.W. dan bukan semata-mata memperingati kelahiran.

Tugas Nabi s.a.w. untuk menyampaikan risalah agama ini telah selesai, sedangkan tugas kita untuk beramal dan menyampaikan ajaran Baginda S.A.W. masih lagi belum selesai. Maka, usahakanlah agar kita dapat selesaikannya sebelum kita mati, semoga kita tidak malu bertemu dengan Rasulullah S.A.W. di akhirat nanti untuk mengaku sebagai umat Baginda S.A.W.Semoga Allah menerima segala amlan kita dan smoga kita mendapat syafaat Baginda S.A.W di akhirat nanti. Insya Allah, AMIN ~

[ perINGATan untuk diri sendiri jga ]




No comments:

Post a Comment